در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

آداب انتظار، اخلاق منتظر

 حضرت صادق(ع) خطاب به ابن سنان فرمودند: «به زودی در شبهه‌ای خواهید افتاد و بدون نشانه‌ای نمایان و امامی رهنما خواهید ماند. از این شبهه رهایی نیابد مگر آن کس که دعای غریق را بخواند. عرض کردم دعای غریق چگونه است؟ فرمود: می‌گویی: « یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلّب القلوب ثبّت قلبی علی دینک؛
 
 

 

 

 

ادامه مطلب ...

معرفت امام زمان(ع)؛ چیستی، چرایی و چگونگی

 «ای اباخالد! به خدا سوگند بنده‌ای ما را دوست ندارد و از ما پیروی نکند تا اینکه خدا قلبش را پاکیزه کرده باشد و خدا قلب بنده‌ای را پاکیزه نمی‌کند تا اینکه تسلیم محض ما شده و با ما آشتی کرده باشد. پس چون با ما از در آشتی درآمد، خدا از حساب سخت نگاهش دارد و از هراس بزرگ روز رستاخیز ایمنش سازد».
 
 
 

ادامه مطلب ...

چرا شیعیان، این همه برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند؟

 یکی از خوانندگان گرامی، این پرسش را مطرح کرده‌اند که، چرا شیعیان، این همه برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند و دلیل تکرار این تعزیه در هر سال چیست؟ پاسخ این پرسش را از کلام حضرت آیت‌الله سبحانی تقدیم ایشان و همة خوانندگان عزیز در انتظار یار  می‌کنیم.

 
 

ادامه مطلب ...

پیامبرانی که دست به دامن امام حسین شدند

 در لوح‌ نقره‌ای‌ که‌ با حاشیة‌ جواهرات‌ گرانبها، مرصع‌ در وسطش‌ خطوطی‌ به‌ حروف‌ طلایی‌ نگارش‌ یافته‌ بود، در جنگ‌ جهانی‌ اوّل‌ (1916 میلادی‌) به‌ وسیلة سربازان ‌انگلیسی‌ در چند کیلومتری‌ بیت‌ المقدس‌ ـ که‌ مشغول‌ سنگرگیری‌ و حمله‌ بودندـ در دهکدة کوچکی‌ به‌ نام‌ «اونتره‌» کشف‌ گردید که‌ بعد از ترجمه‌ و بررسی‌ در سوم‌ ژانویه ‌(1920) معلوم‌ شد که‌ این‌ لوح‌ مقدسی‌ است‌ به‌ نام‌ «لوح‌ سلیمانی‌» و سخنانی‌ از حضرت ‌سلیمان‌ را در بر دارد که‌ به‌ الفاظ‌ عبری‌ قدیم‌ نگارش‌ یافته‌ است‌ که‌ ترجمة‌ لوح ‌سلیمانی‌ بدین ‌قرار است‌:
 

 

 

ادامه مطلب ...

داستان سرداب

                  

راستی امام مهدی(ع) در کجا و چگونه غایب شد؟ آیا در سرداب منزل پدرش غایب شد و هنوز نیز در آنجا است؟ 

 

                                         سرداب 

 

ادامه مطلب ...

پنجشنبه مرده‌ها به التماس می‌افتند

                                          مرده کفن  
 
 

سلام

راستی چرا ما (منظورم حضرت‌عالی و خودم هستم!) اینقدر از مرگ فرار می‌کنیم؟

شاید بگویی نه! من که فرار نمی‌کنم. اما باید بگویم همین که مسأله‌ای به این مهمی را اصلا به یاد نمی‌آوری این خود فرار کردن است. آدم چیزی که دوست ندارد را به یادش هم نمی‌آورد.

اما چه بخواهیم و چه نخواهیم، مرگ گریبان ما را هم خواهد گرفت و متأسفانه معلوم هم نیست که چه زمانی باشد. شاید همین امروز و با یک اتفاق ساده. 

 

ادامه مطلب ...

چگونه مرده‌های خود را از عذاب قبر نجات دهیم؟

سلام

روز پنجشنبه شما به خیر باشد

خیلیها روز پنجشنبه سری هم به قبرستان می‌زنند و یادی از خاک نشینان می‌کنند. معمولا جوانها که هنوز عزیزی را از دست نداده‌‌اند چندان توجهی به این مساله ندارند اما کسانی که داغی بر دلشان نشسته است، پنجشنبه که می‌شود، انگار که آن سفر کرده سراغش آمده و او را به خانه‌اش دعوت می‌کند.

قبرستان

 

 

 

 

 

ادامه مطلب ...

تاثیر دعای امام زمان (عج)

                                       الله، دعا  
 

مطلب مهمی که در مورد دعا کردن باید بدان اشاره شود این است که استجابت دعا نیاز به واسطه دارد. فیض و رحمت الهی بدون واسطه به بندگان نمی‎رسد. در مورد نزول قرآن کریم هم خداوند به واسطه ی حضرت جبرائیل کلام نورانی خودش را بر قلب پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) القا کرد.   

 

ادامه مطلب ...

گریه ی حیوانات در عاشورا

                                         آسمان 

«و جلت و عظمت مصیبتک فى السموات على جمیع اهل السموات»؛ و بزرگ و عظیم شد بلاها و صدمات شما در آسمان ها و بر همه اهل آسمان ها.

 

در ادامه ی شرح زیارت عاشورا شرح می دهیم که چگونه اهل آسمان ها بر مصیبت امام حسین (علیه‎السلام) گریستند؟

ادامه مطلب ...

گریه جنیان بر امام حسین(علیه‎السلام)

                                            امام حسین علیه السلام 

«و جلت و عظمت مصیبتک فى السموات على جمیع اهل السموات»؛ و بزرگ و عظیم شد بلاها و صدمات شما در آسمانها و بر همه اهل آسمانها.

 

 

گریه جنیان بر امام حسین(علیه‎السلام)

در کامل الزیاره از ابونصیر و از او از حضرت باقر(علیه‎السلام) روایت می‎کند که فرمود: آدمیان و جنیان و مرغان و وحوش بر امام حسین(علیه‎السلام) گریستند بطوری که اشک از چشمان آنها فرو ریخت . 

 

ادامه مطلب ...