در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

برای شما که قلبتان شکسته

                   چگونه بر مشکلات عاطفی غلبه کنیم؟ 

                                      قلب شکسته 
 

از آنجا که عواطف بخش مهمی از زندگی ما انسانها به خصوص نوجوانان و جوانان را تشکیل می دهد، مشکلات عاطفی نیز بخش جدایی ناپذیر زندگی ما هستند. نمی دانم تا به حال برای شما اتفاق افتاده که عزیز ترین تان را از دست دهید و یا تجربه یک نامزدی و یا ازدواج ناموفق را داشته اید؟ و یا حتی ممکن است تجربه تلخ از دست دادن پدر ، مادر، فرزند و ... را پشت سر گذاشته باشید. 

 

ادامه مطلب ...

اشک مظلوم در آینة دعا

امیر کلام(ع) در «نهج البلاغه»، حکمت 146 می‌فرماید: «ایمان خود را با صدقه دادن و اموال خود را با زکات دادن نگهدارید و امواج بلا را با دعا ازخود برانید.» همچنین در نامة 31 به فرزند بزرگوارش حضرت امام حسن مجتبی(ع) می‌فرماید: «در دعا با اخلاص پروردگارت را بخوان، که بخشیدن و محروم کردن تنها به دست اوست.»
 

 

 

ادامه مطلب ...

چرا باید خدا را عبادت کنیم؟

                                          کعبه و عبادت 

قطعا بهترین کسی که می‌تواند به این سوال پاسخ صحیح دهد، خود حضرت حق، تبارک و تعالی است. پس بی شک این پاسخ را باید از قرآن جست.

در چند جاى قرآن پاسخ این پرسش چنین آمده است: 

 

ادامه مطلب ...

عصر زلزله‌های ویرانگر

 از جمله حوادث آستانه ظهور امام عصر(ع)، رخداد زلزله‌هایی بزرگ است که در رأس آنها می‌توان به زلزله‌های بزرگ شام و دمشق اشاره کرد. روایات فراوان و روشنی دربارة این زلزله وجود دارد به گونه‌ای که برخی از مکان‌ها و خسارت‌های آن و حتّی وقت آن را پیش از ورود سپاهیان غربی مشخص می‌سازد. گرچه از بعضی روایات استفاده می‌شود که سپاه غرب به هنگام وقوع زلزله در دمشق به سر می‌برد.  
 
 
ادامه مطلب ...

عشق واقعی!

                                  نماز  

روزی شخصی در حال نماز خواندن در راهی بود و مجنون بدون این که متوجه شود از بین او و مُهرش عبور کرد.

مرد نمازش را قطع کرد و داد زد هی چرا بین من و خدایم فاصله انداختی.

مجنون به خود آمد و گفت: من که عاشق لیلی هستم تو را ندیدم، تو که عاشق خدای لیلی هستی چگونه دیدی که من بین تو و خدایت فاصله انداختم؟ 

 

 

ادامه مطلب ...

وقتی آخرالزمان شود ...

                                         امام زمان 

کتاب «یوم الخلاص» که یکی از ترجمه‌های آن با نام «روزگار رهایی» منتشر شده است، نوشته عالم لبنانی «کامل سلیمان» می‌باشد. وی در این کتاب به نشانه‌های ظهور، وضعیت آخرالزمان و زمانی که نزدیک به ظهور امام عصر(عج) می‌باشد و چگونگی حکومت آن حضرت و چگونگی زمین و مردم آن در روزگاری که بساط ظالمین برچیده شده است پرداخته و تمام روایات و مطالب را با ذکر دقیق اسناد آن جمع‌آوری نموده است. 

  

 

ادامه مطلب ...

آیا نماز شیعه بدعت است؟

                                        نماز 
 

یکی از ایراداتی که عده ای از روی ناآگاهی نسبت به سنت فعلی پیامبر(ص) مطرح می کنند این است که چرا شیعیان همچون اهل تسنن برخی نمازهای پنجگانه را در وقت فضیلت خویش اقامه نمی کنند بلکه به عکس میان آنها قایل به جمع هستند و مثلا نمازهای ظهر و عصر یا مغرب و عشاء را با هم به جای می آورند؟ برخی حتی پا را از این فراتر گذارده و به شیعه نسبت بدعتگذاری در دین داده اند؟ 

 

ادامه مطلب ...

انتظارات امام زمان(ع) از ما

 معمولاً وقتی که ما به امام زمان(ع) متوسل می‌شویم، با پیش‌زمینه‌ای از درخواست‌ها، حوائج و به بیان بهتر مطالباتی که داریم، خدمت ایشان می‌رسیم. امّا شاید کمتر به این موضوع توجّه کرده‌ایم که ائمه از ما چه انتظاری دارند و به طور خاص در عصر حاضر که عصر امامت امام عصر(ع) است، آن حضرت از ما چه انتظاری دارند و از ما می‌خواهند چگونه باشیم و چگونه زندگی کنیم؟
 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب ...

روایتی خواندی از شخصیت مقام معظم رهبری(برای اولین بار)

به گزارش رجا ، "مقتدر مظلوم" توصیفی است که با دوران امیرالمومنین(ع) مطابقت داده می شود. توصیفی که شاید طی ماههای اخیر نیز رواج پیدا کرد و خواه نا خواه از ناگفته ماندن بسیاری از واقعیت ها حکایت داشت. آنچه در پی می آید خاطرات حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و امام جمعه موقت مشهد مقدس است از رهبر انقلاب. او از ابعاد شخصیتیایشان می گوید و از سرکشی های ایشان در مشهد و بم به مردم:   

  این مطلب بسیار جالب و خواندنی است ...بخوانید و ...!!!!! 

                                                                                         

    منبع : وبلاگ http://www.sarbazerahbar.blogfa.com

                                                                                                                                                                 

ادامه مطلب ...

عکس های گرافیکی فوق العاده زیبا مخصوص دسکتاپ رایانه

 

امروزه تصاویر گرافیکی نسبت به عکس های طبیعی دارای جذابیت بیشتری هستند زیرا در آن ها از موضوع خاصی پیروی نمی شود و رنگ ها به زیبایی هر چه تمام تر در کنار هم قرار گرفته اند. در همین راستا اینبار در این وبلاگ  ۱۵ تصویر گرافیکی فوق العاده زیبا را با موضوع دشت ، آسمان و آب که به شکل های بسیار زیبا طراحی شده اند، با کیفیت بسیار بالا برایتان آماده کرده ایم که شما می توانید از آن ها به عنوان تصویر پس زمینه دسکتاپ کامپیوتر استفاده کنید. این تصاویر دارای اندازه های ۱۰۲۴×۷۶۸ ۱۴۴۰×۹۰۰ ۱۶۰۰×۱۲۰۰ می باشد که با حجمی مناسب در ادامه مطلب قرار گرفته است.  

 

ادامه مطلب ...