در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

عید فطر روز پیروزى بر طاغوت نفس

 

 

عید فطر روز پیروزى بر طاغوت نفس مبارک باد 

نویسنده:محمد محمدى اشتهاردى
واژه «عید» از ریشه عود گرفته شده‏و به معناى بازگشت است، و واژه « فطر» از فطرت‏گرفته شده و به معناى سرشت است. بنابراین عید فطر; یعنى بازگشت‏به فطرت و سرشت.
بازگشت از این نظر که آیا رابطه ما با فطرت پاک انسانى به طور صحیح برقرار است‏یا نه؟ آیا آن اعماق روح و فطرت پاکى که خداوند به ما داده و بر اثر حجاب‏هاى‏جهل، انحراف و گناه، زنگار بر رویش نشسته، در کلاس ماه رمضان زنگارها زدوده‏شده‏اند یا نه؟ که اگر چنین است‏باید ابتداى نجات و آغاز پیروزى بر طاغوت نفس رادر نماز عید فطر اعلام بدارند و جشن بگیرند. به عنوان این که: آن چه را در ماه‏رمضان آموخته‏اند و در راه خودسازى و بهسازى به کار برده‏اند ابراز 

ادامه مطلب ...

این است آخرالزّمان

این است آخرالزّمان

 
 نویسنده: مهدی محمّد یاری

 
 برداشت عمومی مردم از اصطلاح آخرالزّمان، مترادف با ملاحم و فتن است؛ مجموعه‌ای از جنگ‌ها، آشوب‌ها و فتنه‌های فراگیر. آنها، مجموعه وقایع و حوادثی را که در ظرف زمانی آخرالزمان، به عنوان دوره و عصری خاص، حادث می‌شود، عین آن دوره و مترادف با آن می‌شناسند. گویا، پیش آگاهی آنان از حجم، گستره و کیفیّت ابتلائات، یعنی مجموعه ملاحم و فتن در آن دوره و عصر چنان است که ظرف و مظروف را در هم عجین و یکی فرض می‌کنند.

ادامه مطلب ...

رازهای مسجدالاقصی + عکس

 حرم الشریف در قله‌ی کوه «موریا» واقع شده است و با هدف حفاظت از صخره‌ی مقدس نیز درست روی قله که سنگ معراج قرار دارد،«قبة الصخره» (همان مسجدی که دارای گنبد طلایی است و به اشتباه سال‌هاست مسجدالاقصی نامیده می‌شود) ساخته شد.
  به گزارش راسخون به نقل از فردانیوز کوه «موریا» از قله به پایین دارای شیب بسیار تندی بوده است، بنابراین برای از بین بردن آثار شیب، «قبه الصخره» را روی سکویی بنا کردند. از این رو ساختمان مسجدالاقصی را نیز برای آن‌که کف مسجد سطح صافی داشته باشد و اثر شیب تند کوه در آن نمودار باشد، آن را در دو طبقه ساختند. 

ادامه مطلب ...

خواص هویج

خواص هویج

  

نویسنده: عذراسادات حکیم

 
 هویج نیز از جمله میوه‌های خنک است.
 از جمله ویتامین‌های هویج می‌توان به A,B,C، D اشاره کرد.
 از املاح معدنی هویج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 آهن، پتاسیم، سدیم، فسفر، مس، منیزیم، منگنز، کلسیم، گوگرد.
 هویج نیز دارای فواید درمانی فراوانی است که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ادامه مطلب ...

مناجات و استغفاردر آینیه ی سخنان مقام معظم رهبری

مناجات و استغفاردر آینیه ی سخنان مقام معظم رهبری

مناجات و استغفاردر آینیه ی مقام معظم رهبری

مناجات و استغفار

نقش استغفار

استغفار، شما را آن حقارت نجات می دهد. استغفار، ما را از آن بند و زنجیرها و غلها نجات می دهد. استغفار، زنگارهای دل نورانیتان را که خدای متعال به شما داده است؛ از بین می برد و پاک می کند. دل، یعنی جان، یعنی روح، یعنی آن هویت واقعی انسان. این، چیز خیلی نورانی یی است. هر انسانی، نورانی است، حتی انسانی که با خدا رابطه و آشنایی ندارد، در جوهر و ذات خود، نورانیت دارد؛ منتها بر اثر بی معرفتی و گناه و شهوترانی، آن را دچار زنگار کرده است. استغفار، این زنگار را از بین می برد و نورانیت می بخشد.
ادامه مطلب ...

خطیب نماز جمعه تهران: بوی پیراهن یوسف به مشام می‌رسد

 

 

با اشاره به گرفتاری‌های موجود در دنیا؛

خطیب نماز جمعه تهران: بوی پیراهن یوسف به مشام می‌رسد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به در پیش رو بودن روز قدس اظهار کرد: ان‌شاءالله امسال روز قدس با همه سال‌های گذشته فرق خواهد کرد.

به گزارش راسخون، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران با تاکید بر رعایت تقوا گفت: رعایت تقوا موجب رضایت خداست پس بیایید خدا را راضی کنیم.

ادامه مطلب ...

توصیه های رهبر انقلاب برای شب قدر

شب قدر، شب شفای بیماری‌های‌ اخلاقی، معنوی، مادی و بیماری‌های عمومی و اجتماعی است که امروز متاسفانه دامان بسیاری از ملت‌های جهان، از جمله ملت‌های مسلمان را گرفته است!
توصیه های رهبر انقلاب برای شب قدر
به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، رهبر عظیم الشان انقلاب در سخنان خود توصیه هایی برای شبهای قدر اظهار کرده اند که به مناسبت شب اول قدر باز نشر میشود.
ادامه مطلب ...

شهادت حضرت علی ( ع )

               فرا رسیدن ایام سوگواری مولا علی ( ع ) را تسلیت عرض میکنم 

                           در شبهای عزیز قدر بنده حقیر را هم دعا کنید 

           

ادامه مطلب ...

ماجرای آشنایی امام خمینی با استاد عرفانش به واسطه «سوره قدر»

حجت‌الاسلام عابدی مطرح کرد

ماجرای آشنایی امام خمینی با استاد عرفانش به واسطه «سوره قدر»

ماجرای آشنایی امام خمینی با استاد عرفانش به واسطه «سوره قدر»

 

استاد حوزه علمیه گفت: «إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ» یعنی؛ ما آن را در شب قدر نازل کردیم. اما مراد از «آن» چیست؟ فهم این موضوع ماجرایی را رقم می‌زند که به آشنایی امام خمینی با استاد عرفانش آیت‌الله شاه‌آبادی منجر می‌شود.

ادامه مطلب ...

تبیین بایدها و نبایدهای آرمانگرایی در محیطهای دانشجویی

تاکید مهم رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور دانشجویان: 

 

انتقاد منصفانه و نظارت مستمر به دور از افراط و تفریط 
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۳۹ 
حدود هزار نخبه و فعال دانشجویی، عصر امروز (دوشنبه) در دیداری صمیمانه و صریح با رهبر معظم انقلاب اسلامی حدود ۵/۳ ساعت با ایشان به گفتگو و تبادل نظر درباره مسائل مختلف دانشگاهی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پرداختند.
ه گزارش افکارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در ابتدای این دیدار یازده فعال سیاسی فرهنگی و علمی دانشجویی،‌حدود ۵/۲ ساعت به نمایندگی از تشکلها، اتحادیه ها، انجمن ها و کانونهای دانشجویی دیدگاههای متفاوت خود را درباره مسائل مختلف کشور بیان کردند. سپس رهبر انقلاب ضمن پاسخ به سؤالات و ابهامات مطرح شده، آرمانگرایی سیاسی، علمی و اخلاقی – معنوی را مهمترین توقع از مجموعه های دانشجویی خواندند و به تبیین بایدها و نبایدهای نگاه نقادانه، معتدل، منصفانه و پر امید به مسائل کشور پرداختند.
ادامه مطلب ...