در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

6 اردیبهشت سالگرد شهادت شهید امیر اسدی ....

درباره امیر : شهید اسدی از تخریبچی های دوران دفاع مقدس بودند که در عملیات های بزرگی معبر های مین را برای رزمندگان اسلام با دلیری فراوان باز کردند . ایشان بعد از جنگ به شغل معلمی مشغول بودند و پس از بازنشستگی برای خنثی سازی مین دوباره راهی مناطع عملیاتی شدند و در 6 اردیبهشت سال 1386 هنگام خنثی سازی مین های منطقه قصر شیرین به فیض رفیع شهادت نائل آمدند .

می خواهم از امیر بنویسم اما سخت است . منکه امیر را ندیده ام . فقط وصف دلاوری ها و مردانگی هایش را از این و آن شنیده ام چه چیزی می توانم بگویم جز افکار خامم ؟

سالگرد شهادت شهید امیر اسدی
تا دیروز گمانم این بود که راه شهدا را ادامه می دهم اما وقتی با سردار خط شکن میادین مین ، تخریبچی معبر دل ها شهید والا مقام امیر اسدی آشنا شدم تازه فهمیدم انتهای انتهای صف هستم و آقا امیر در صف دیگر و در آن جلو هاست و من باید سالها بدوم تا شاید بتوانم در صفی که آقا امیر ایستاده است در انتهاها جایی برای خودم پیدا کنم و آن هم شاید و اگر و اما دارد .


برگرفته از : وبلاگ معبر سایبری فندرسک


بقیه دل نوشته در ادامه مطلب ...

 

امیر سرداریست نه به درجه مادی بلکه با درجه دل ها . سرداری که فرمانروای قلب بچه ولایی هاست . امیر را ساده تر از امیر نمی توان خطاب کرد چراکه ساده میزیست و ساده می خندید و ساده در دل ها جا می شد . امیر صیادی بود که با هرکس که با او بود امیری می کرد نه به اجبار بلکه با اشتیاق صید .

و من مانده ام حیران از این مین ها . چرا که دل در شب ها و در زیر باران خمپاره ها و زیر رگبار گلوله ها هیچکدام نتوانستند امیر را راهی آسمان کنند و فقط یک مچ پا و چند زخم بر بدنش نقاشی کشیدند و بس .

و پس از 18 سال رد شدن از جنگ زمانی که امیر دوباره برای دست و پنجه نرم کردن با آنها راهی قصر شیرین می شود تا این بذر های کاشته شده دشمن برای نابودی بچه ای در پی بازی و یا زنی در پی آوردن مشکی آب و یا مردی برای امرار معاش را خنثی کند در میان چندین مین خنثی نشده چاشنی زنگ زده مینی در گودال انفجار کاری با امیر می کند که آرزوی آنرا داشت .

آخر وقتی پیکر شهید علی عاصمی پودر شد و آنگونه به مهمانی ملائک رفت امیرگفت : شهادت هم اینگونه خوب است که از ما چیزی بر زمین باقی نماند . و ازبدن امیر هم چیزی چندانی باقی نماند ...

نمیدانم اینبار هم مین سوسکی کار خودش را کرد یا نه بخاطر آنکه این مین بارها خواسته بود راهی برای امیر به آسمان بگشاید اما هربار از انجام آن عاجز بود .
و اما راز این همه سال فراق از یاران را باید جستجو کرد . شاید از آن جهت که خدا می خواست امیر باشد و به عنوان معلمی دلسوز سربازان دیگری را برای قربانی شدن در راه حسین (علیه السلام) تربیت کند . حال که ما درگیر این زمانه شده ایم باید ببینم و بخوانیم از امیر . تا شاید راهی و سوسوی چراغی در دل گناهکار مان روشن شود .



هشدار : دیدن تصاویر بعد از انفجار برای بیماران قلبی توصیه نمی شود


هدیه به روح شهید امیر اسدی صلوات ...

نظرات 1 + ارسال نظر
امیررضا شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 20:10 http://namaz256.blogfa.com

شهادت امام هادی (ع) بر رهروان مقدسش تسلیت باد.

بر شما دوست عزیز هم تسلیت باد . . .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد