در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

اخبار

بودجه شورای ایرانیان چگونه مصرف می شود؟
شورای ایرانیان که اخیراً بودجه آن توسط مجلس قطع شده است به حیف و میل در بیت المال می پرداخته است. این شورا که مستقیماً زیر نظر مشائی اداره می شود پول هایی را هزینه کرده است که باعث تعجب و شگفتی نیروهای بازرسی کننده از این شورا شده است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران «ملک زاد» دبیر کل امور ایرانیان خارج از کشور در نامه ای به وزارت خارجه برخی از کمک های این شورا به گروه های خارج از کشور را این گونه برمی شمارد: راه اندازی سایت های اینترنتی و ایجاد و توسعه لابی های موثر (هفتصد و نه میلیون و هفتصد هزار


ریال)، تأمین هزینه های اجرای طرح های اتحادیه انجمن های دانشجویان آمریکا و کانادا (چهارصد و سی و شش میلیون و سیصد و بیست هزار ریال)، تأمین هزینه های برگزاری هفته فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو (دویست و هفتاد و هشت میلیون و دویست هزار ریال)، برگزاری همایش ایرانیان در ایام حج تمتع (پانصد و پانزده میلیون و پانصد هزار ریال)، اجرای برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان ایرانی مقیم کشورهای ترکیه و آلمان (یک میلیارد و یکصد و سی و هشت میلیون و بیست هزار ریال)، کمک به احداث خانه فرهنگ ایرانیان خارج از کشور در تاجیکستان (شصت میلیارد ریال)، کمک به خانواده های ایرانی مقیم تاجیکستان (سیصد و سی میلیون و دو هزار ریال)، هزینه های همایش در لندن (یک میلیارد و دویست و هشتاد و یک میلیون و چهارصد هزار ریال)، مساعدت خرید یک تخته فرش جهت اهدا به سنای هامبورگ از طریق سرکنسولگری (دویست و چهار میلیون و یکصد و سی و پنج هزار ریال) و... شایان ذکر است این کمک ها فقط مربوط به ماه تیر تا دی ماه سال 98 می باشد.




ساکنان کاخ سفید اسباب کشی می کنند ولی ایران می ماند

«رادیو ملی آمریکا» در مقاله ای به قلم «مایک شوستر» در پایگاه اینترنتی اش می نویسد: ایران و برنامه هسته ای این کشور برای آمریکا تبدیل به حریفی شده است که به راحتی از میدان به در نمی شود.
ایران در بسیاری از حوزه های چالش برانگیز سیاست خارجی آمریکا از جمله عراق، مناقشات فلسطینیان و اسرائیل، افغانستان و حتی برنامه هسته ای خود به عنوان بازیگری برجسته مقابل این کشور قد علم می کند. سال های طولانی است که ساکنان کاخ سفید یکی پس از دیگری اسباب کشی می کنند و هنوز هم هیچ دولتی نتوانسته است راه حل دقیقی برای اصلاح آنچه «رفتار بد ایران» نامیده می شود، پیدا کند. این مقاله می افزاید: در پنج سال گذشته بحث های مفصلی در سطح دولتمردان آمریکایی و در خصوص حرکت ایران به سوی ساخت سلاح هسته ای - ادعایی که مکرراً از جانب رهبران ایران رد می شود- و منافع و ضررهای ناشی از حمله پیشگیرانه به این تأسیسات مطرح شده است. از نظر «پاول پیلار» افسر عالی رتبه سابق CIA و استاد فعلی مطالعات امنیتی در دانشگاه «جورج تاون» عملیات مخفیانه جایگزین مناسبی برای حمله نظامی است.
وی در ادامه می افزاید: یکی از مزایای عملیات مخفیانه، ایجاد سردرگمی، بدگمانی و ترس میان رهبران ایران است. این استاد مطالعات امنیتی می گوید: من انتظار دارم که رهبران ایران به این حقیقت واقف شوند که ایالات متحده نیز همچون اسرائیل، فارغ از نتایج عملکرد ایران بر منافع آنها، در برابر آنچه در ایران رخ می دهد، احساس مسئولیت می کند. «سهیمی» نیز به جنبه های اطلاعاتی این مورد می پردازد و از فشار سنگین و موجود بر نهادهای امنیتی ایران برای پیش بینی و مقابله با عملیات مخفیانه آمریکا می گوید؛ از نظر سهیمی دستگاه اطلاعاتی ایران تاکنون بسیار ناموفق عمل کرده است.
«بروس ریدل» تحلیل گر سابق CIA که در حال حاضر با «مرکز سابان» در اندیشکده «بروکینگز» همکاری می کند نیز با این نظر موافق است و بهترین راه حل مقابله با چالش هایی را که سالهاست از جانب دولتمردان ایران سر راه آمریکا ایجاد می شود، عملیات مخفیانه می داند.
ریدل می افزاید: «اگر ما بتوانیم در برنامه ایران تأخیر ایجاد کنیم و اگر همچنین بتوانیم با ابزار مخفیانه موجود، اقدامات تروریستی ایران را ناکام بگذاریم، به نسبت اینکه سربازهای آمریکایی را در معرض خطر قرار دهیم، عملکرد موفق تری در عقیم گذاشتن بلندپروازی های دولتمردان ایران خواهیم داشت.»




حربه جدید آمریکا برای ادامه جنگ نرم

ایالات متحده آمریکا در نظر دارد میلیون ها دلار صرف فناوری های تازه ای برای غلبه بر فیلتر سایت های غیرمجاز در کشور کند.
وزارت خارجه آمریکا بودجه ای بالغ بر 91 میلیون دلار صرف ایجاد سیستم هایی می کند که با کمک آنها می توان کنترل فیلتر سایت های غیرمجاز بر اینترنت را در کشور ایران و برخی دولت های دیگر دور زد. به گفته مایکل پاسنر، معاون وزارت خارجه آمریکا و مسئول حقوق بشر این وزارتخانه، قرار است از فناوری های تا زه ای پشتیبانی شود که به یاری آنها می توان در کشورهای معینی، موضوعات غیرمجاز سانسور شده در اینترنت را شناسایی و سپس به طور هدفمند به این کشورها ارسال کرد.
مایکل پاسنر طی کنفرانسی در واشنگتن گفت، این مسئله به یک بازی موش و گربه می ماند و هدف آمریکا این است که همواره «از گربه یک گام جلوتر باشد»!
سخنگوی سازمان گزارشگران بدون مرز نیز، از تصمیم دولت آمریکا برای پیکار با فیلتر سایت های غیرقانونی در ایران و برخی کشورهای دیگر استقبال کرد.
گفتنی است، ایران و برخی کشورهای دیگر، به گونه ای منظم دستیابی کاربران به سایت هایی را مانع می شوند که با مصالح مملکت مغایر تشخیص می دهند.
جمهوری اسلامی ایران یکی از اعمال کنندگان فیلترینگ برای سایت های غیرمجاز و غیر اخلاقی است. مسئولان کشور به علت «جنگ نرم» آغاز شده توسط غرب و مبارزه با «توطئه دشمن در اینترنت»، سیستم فیلتر سایت های غیرمجاز و غیراخلاقی را آغاز کرده اند. این امر به ویژه پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران شدت گرفت چرا که شماری از فعالان ضدنظام در شبکه های اجتماعی و وبلاگ های وابسته به غرب و جنبش های غیرقانونی، به هر بهانه ای قصد متشنج کردن فضای مجازی را داشتند.




علت برکناری وزیر اطلاعات چه بود؟

چندی قبل مدیر حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات در سخنرانی مبسوطی در داخل این وزارتخانه ضمن کالبدشکافی فتنه 88، علائم و نشانه های فتنه بزرگتری را برای آینده پیش بینی کرد، که به گفته وی ترکیبی از نفاق و انجمن حجتیه آن را راهبری می کند و البته، این گفته که مبتنی بر دریافت های اطلاعاتی و به دور از گمانه زنی های صرف بیان شده بود سبب شد تا وی از مسئولیت خویش عزل و خانه نشین گردد. با تصمیم و اقدام جناب آقای مصلحی برای تغییر یکی از معاونان خود در وزارت اطلاعات، دور جدیدی از فعالیت ها آغاز شد و شرایط به سمتی رفت که با القائات انجام گرفته، ریاست محترم جمهوری تصمیم به عزل وزیر اطلاعات گرفت، که مخالفت محرمانه کتبی و شفاهی رهبر فرزانه انقلاب، جهت مصلحت کشور با این عزل را درپی داشت و پس از مقاومت آقای احمدی نژاد، با دستور و حکم علنی معظم له وزیر اطلاعات ابقا شد که اعلام آن در سی ام فروردین در نمازخانه این وزارتخانه، غریو شادی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را که در اثر فشار های جریان انحرافی در سینه ها حبس شده بود بلند کرد و دل های نگران پرسنل خدوم آن وزارتخانه را آرامش بخشید.


منبع : صبح صادق

نظرات 1 + ارسال نظر
ایمان ( باران بی ابر ) سه‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 17:00 http://iman-iran2ost.blogfa.com

سلام

دلم اسیر دلبره × بی خونه و در به دره
قلبمو من میدم به تو × هدیه روز مادره

یا علی [گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد