در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

گسترش دامنه تظاهرات در رژیم صهیونیستی

گسترش دامنه تظاهرات در رژیم صهیونیستی
تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی نتانیاهو را تشییع کردند + عکس
با افزایش بحران مسکن در سرزمین‌های اشغالی صدها اسرائیلی در حرکتی نمادین‌ در برابر ساختمان‌های خالی از سکنه در قدس ‌و ‌تل‌آویو چادر زدند.
صدها معترض اسرائیلی در یک اقدام نمادین با برپایی چادر در میادین شهر‌های تل‌آویو و قدس اشغالی نسبت به افزایش قیمت مسکن و رشد بی‌عدالتی اعتراض کردند.

بنا بر این گزارش، در پی این اقدام که در برابر ساختمان‌‌های خالی از سکنه صورت گرفت، روند رفت وآمد برای ساعاتی مختل شد و ترافیک سنگینی در مراکز شهرها به وجود آمد.

بر اساس نتایج نظرسنجی که روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" انجام داد، بیش از 87 درصد از اسرائیلی‌ها که از طبقه متوسط به شمار می‌روند از تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو حمایت می‌کنند.





"بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در کنفرانس خبری شب گذشته تصریح کرد: «مشکل مسکن در اسرائیل یک "بحران واقعی" است. کسی که چشمی در سر و گوشی برای شنیدن دارد، متوجه می‌شود این یک بحران است.»

رسانه‌های اسرائیلی از برگزاری تظاهرات گسترده در 11 شهر فلسطین اشغالی خبر دادند و اعلام کردند که تظاهرات افراد معترض که شمار آنان در سراسر فلسطین اشغالی به بیش از 150 هزار نفر رسید، برای مطالبه عدالت اجتماعی برگزار شد.

روزنامه هاآرتص اعلام کرد: «بیش از 100 هزار نفر، دیروز شنبه به خیابان‌های شهرهای اسرائیل آمدند و در نقاط مختلف 11 شهر اسرائیل تجمع و راهپیمایی کردند.»

هاآرتص اعلام کرد که بزرگترین تظاهرات دیروز، در شهر تل‌آویو، قدس [اشغالی]، بئر السبع و حیفا برگزار شد که ساکنان صهیونیست فریاد می‌زدند: "ما عدالت اجتماعی می‌خواهیم"، "ما عدالت می‌خواهیم نه جمعیت خیریه".

در حالی که در عمر 60 ساله رژیم صهیونیستی چنین تظاهرات و اعتراض‌هایی بی‌سابقه است، همزمان با تل‌آویو و قدس، شهرهای حیفا، بئر السبع، اشدود، اشکلون، کریات شمونه و تعدادی از شهرهای کرانه باختری مانند الناصره شاهد تظاهرات بود.

کارشناسان اعلام کردند که با توجه به نوع اعتراض‌ها و وضعیت بحران مسکن و افزایش شدید قیمت‌ها و ناتوانی نتانیاهو در کنترل اعتراض‌ها و پاسخ به خواسته‌های آنان، تظاهرات‌ها دامنه گسترده‌تری پیدا خواهد کرد.




منبع: فارس



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد