در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

محبت فاطمه سلام الله علیها...

 

 

از جناب رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) گزارش شده که ‌فرموده اند: 

«یا سلمان! من احب فاطمه فهو فی الجنه معی. و من ابغضها فهو فی النار. یا سلمان! حب فاطمه ینفع فی مائه من المواطن ایسر تلک المواطن الموت و القبر و المیزان و الحشر و الصراط و المحاسبه. فمن رضیت عنه ابنتی رضیت عنه. و من رضیت عنه، رضی الله عنه و من غضبت علیه فاطمه، غضبت علیه. و من غضبت علیه غضبت الله علیه. و ویل لمن یظلمها و یظلم بعلها امیرالمؤمنین علیا علیه‌السلام! و ویل لمن یظلم ذریتها و شیعتها!» [1]    


   

ای سلمان! کسی که فاطمه [سلام الله علیها] را دوست داشته باشد او با من در بهشت است. و کسی که او را دشمنی کند پس او در آتش است. ای سلمان محبت به او در 100 موقف سود می بخشد که آسان ترین آن ها: مرگ، قبر، میزان، برانگیخته شدن، صراط و محاسبه است. پس کسی را که دخترم از او خوشنود باشد من از او راضی هستم و کسی را که من از او راضی باشم خداوند از او خوشنود خواهد بود. و کسی را که فاطمه [سلام الله علیها] از او غضبناک باشد من بر او خشمگین خواهم بود و هر که را من غضب کنم خداوند بر او غضب کرده است. و وای به حال کسی که بر او و بر شوهرش امیر مؤمنان علی علیه السلام ستم کند! و وای بر او که بر فرزندان و شیعیانش ظلم روا بدارد!  

  

 

 


 

[1] .علامه مجلسی، بحار، ج 27، ص 116.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد